Wybierz lokalizację oddziału

 

Zmień...
Ustal moją lokalizację

lub wybierz miasto z listy

Zapisz

Wybrany oddział to:

Zobacz w google maps
Szybki kontakt

Zostaw swoje dane

Skontaktujemy się z Tobą

zadzwoń

12 413 27 00 lub

zostaw swój numer telefonu

Zobacz, jak pracujemy

Wynajmujesz biuro i nie znasz regulacji prawnych dotyczących fit-outu?

16.01.2019

Udostępnij

Udostępnij na facebooku Udostępnij na Tweeter
Wynajmujesz biuro i nie znasz regulacji prawnych dotyczących fit-outu?

Zastanawiałeś się kiedyś, co możesz zrobić, by zgodnie z prawem wprowadzić do Twojego biura udogodnienia, które ułatwią pracownikom codzienne wypełnienie obowiązków? Jeśli tak, ten artykuł jest dla Ciebie.

 

Fit out biura

Przestrzeń biurowa, zaprojektowana zgodnie z zasadą fit-out będzie zindywidualizowana, idealnie odpowiadająca na potrzeby pracowników. Przed przystąpieniem bowiem do jakichkolwiek prac, architekt przeanalizuje strukturę firmy, zwróci uwagę na jej charakter, profil działalności, wymagania oraz sposoby wewnętrznej komunikacji i budowania relacji z klientem. Prace nad fit-outem przebiegają wedle schematu, w którym najpierw sporządza dokumentację projektową i opracowuje plan aranżacji, a następnie przechodzi do konkretnych działań, między innymi montażu ścian, wykonania instalacji elektrycznej i sanitarnej, montażu stolarki drzwiowej oraz okiennej, sufitów montażowych oraz wykładzin. Ostatnim etapem są prace dekoracyjne, malowanie, montaż paneli, tapet, oświetlenia oraz instalacja zabudowy meblowej.

Zanim jednak przystąpisz do przemiany, bez względu na to, czy chcesz wymienić tapety, wprowadzić panele akustyczne, które doskonale wyciszają objętą nimi przestrzeń i dlatego sprawdzą się w open-space, czy pomalować na bardziej radosny kolor ściany, zapoznaj się z naszymi podpowiedziami odnośnie regulacji prawnych.

Fit-out powierzchni biurowych- regulacje prawne

Dowiedz się, jak uregulować prawnie fit-out biura. "Fit-out" jest ważny zarówno dla najemcy, jak i osoby wynajmującej. Z punktu widzenia wynajmującego jest wyznacznikiem tego, jak  przygotował powierzchnię pod najemcę.

Pełna informacja o przeprowadzonych pracach wpływa na zadowolenie najemcy, który zanim podpisze umowę, będzie wiedział, co zostało wykonane w jego nowej przestrzeni biurowej.

Pamiętajmy, że gdy wynajmujący po podpisaniu umowy, chce przeprowadzić fit-out, należy niezwłocznie umieścić to w umowie wynajmu. W innym przypadku może dojść do konfliktu pomiędzy stronami.

 

Pamiętaj o precyzyjnych zapisach

W umowie najmu - bez obaw o zbytnią szczegółowość - warto wskazać takie elementy jak: zakres prac, sposób wykonania oraz materiały, z których będą wykonane poszczególne meble. Dzięki temu unikniemy późniejszych problemów. Tego typu opisy, ze względu na dużą objętość, warto umieścić w dodatkowym załączniku do umowy. Do umowy powinniśmy dołożyć również dokładnie rozpisany harmonogram planowanych prac. W ten sposób kolejne kroki będą przejrzyste zarówno dla najemcy, jak i wynajmującego.

Pamiętajmy również, by w podpisywanej umowie był zawarty zapis o obowiązku poinformowania najemcy o prowadzonych pracach, a także o możliwości współdecydowania najemcy o ostatecznym kształcie projektu.

 

Nie zapominaj o przepisach prawa

Bez względu na to, czy wynajmujesz komuś przestrzeń biurową, czy też sam jesteś najemcą, miej świadomość, że nie każde rozwiązanie, które chcesz wprowadzić jest zgodne z przepisami prawa. Dlatego zanim zdecydujecie się na określone oświetlenie czy zamontowanie drzwi w konkretny sposób, sprawdź w prawie pracy oraz innych dokumentach, czy Twój pomysł jest zgodny z przepisami prawa. Możesz również skorzystać z porady prawnika. Aby zdobyć klienta wielu wynajmujących zgadza się przed podpisaniem umowy nawet na najbardziej ekstrawaganckie pomysły potencjalnego najemcy. Zarówno wynajmującemu, jak i najemcy radzimy kierować się zdrowym rozsądkiem. Postępowanie niezgodnie z regulacjami prawnymi zwykle prowadzi do przykrych konsekwencji, na przykład kar.

 

Weź pod uwagę prace dodatkowe

W umowie należy zawrzeć również informacje o pracach dodatkowych. Nie zapominajmy o tym, by umieścić tu zapis o tym, że mogą one wpłynąć na termin końcowy i przesunąć ostateczną datę oddania wynajmowanej przestrzeni do użytku.

 

Licz się z kosztami

Koszty fit-outu ponosi wynajmujący, chyba, że najemca chce dodatkowych ulepszeń, za które gotowy jest zapłacić. W obu przypadkach kosztorys należy zawrzeć w załączniku. W ten sposób zabezpieczymy się przed ewentualnymi niesnaskami związanymi z tym kto w końcowej fazie zapłaci za przemianę.

 

Mamy nadzieję, że dzięki tym podpowiedziom Twoje biuro stanie się jeszcze bardziej przyjazne dla pracowników, a Ty będziesz mógł spać spokojnie, bo wszystkie prace związane z fit-outem będą przeprowadzone zgodnie z prawem.

Komentarze 0

Porady, nowości, inspiracje

Strefa architekta

Jesteś projektantem, architektem, designerem?  Szukasz inspiracji i partnera, który Cię doceni? Dobrze trafiłeś!

Z nami:

 

- wybierzesz najlepsze rozwiązania dla wyjątkowych klientów - meble, wykładziny i dodatki,

- otrzymasz wsparcie projektowe i kosztorysowe ze strony naszych fachowców - architektów i opiekunów handlowych,

- ustalisz atrakcyjne warunki współpracy według indywidualnych potrzeb,

- masz możliwość współpracy z 8 oddziałami na terenie całej Polski.

 

Sprawdź, co jeszcze dla Ciebie przygotowaliśmy.

Zaufali nam

O nas

Ponad 1000 zrealizowanych projektów rocznie

50 wykwalifikowanych pracowników

Niemal 30 lat doświadczenia

20 marek, które dystrybuujemy

Aż 8 oddziałów w największych miastach Polski

0 zł za profesjonalny projekt aranżacji mebli dla naszych klientów!

Wynajmujesz biuro i nie znasz regulacji prawnych dotyczących fit-outu?

16.01.2019

Udostępnij

Udostępnij na facebooku Udostępnij na Tweeter
Wynajmujesz biuro i nie znasz regulacji prawnych dotyczących fit-outu?

Zastanawiałeś się kiedyś, co możesz zrobić, by zgodnie z prawem wprowadzić do Twojego biura udogodnienia, które ułatwią pracownikom codzienne wypełnienie obowiązków? Jeśli tak, ten artykuł jest dla Ciebie.

 

Fit out biura

Przestrzeń biurowa, zaprojektowana zgodnie z zasadą fit-out będzie zindywidualizowana, idealnie odpowiadająca na potrzeby pracowników. Przed przystąpieniem bowiem do jakichkolwiek prac, architekt przeanalizuje strukturę firmy, zwróci uwagę na jej charakter, profil działalności, wymagania oraz sposoby wewnętrznej komunikacji i budowania relacji z klientem. Prace nad fit-outem przebiegają wedle schematu, w którym najpierw sporządza dokumentację projektową i opracowuje plan aranżacji, a następnie przechodzi do konkretnych działań, między innymi montażu ścian, wykonania instalacji elektrycznej i sanitarnej, montażu stolarki drzwiowej oraz okiennej, sufitów montażowych oraz wykładzin. Ostatnim etapem są prace dekoracyjne, malowanie, montaż paneli, tapet, oświetlenia oraz instalacja zabudowy meblowej.

Zanim jednak przystąpisz do przemiany, bez względu na to, czy chcesz wymienić tapety, wprowadzić panele akustyczne, które doskonale wyciszają objętą nimi przestrzeń i dlatego sprawdzą się w open-space, czy pomalować na bardziej radosny kolor ściany, zapoznaj się z naszymi podpowiedziami odnośnie regulacji prawnych.

Fit-out powierzchni biurowych- regulacje prawne

Dowiedz się, jak uregulować prawnie fit-out biura. "Fit-out" jest ważny zarówno dla najemcy, jak i osoby wynajmującej. Z punktu widzenia wynajmującego jest wyznacznikiem tego, jak  przygotował powierzchnię pod najemcę.

Pełna informacja o przeprowadzonych pracach wpływa na zadowolenie najemcy, który zanim podpisze umowę, będzie wiedział, co zostało wykonane w jego nowej przestrzeni biurowej.

Pamiętajmy, że gdy wynajmujący po podpisaniu umowy, chce przeprowadzić fit-out, należy niezwłocznie umieścić to w umowie wynajmu. W innym przypadku może dojść do konfliktu pomiędzy stronami.

 

Pamiętaj o precyzyjnych zapisach

W umowie najmu - bez obaw o zbytnią szczegółowość - warto wskazać takie elementy jak: zakres prac, sposób wykonania oraz materiały, z których będą wykonane poszczególne meble. Dzięki temu unikniemy późniejszych problemów. Tego typu opisy, ze względu na dużą objętość, warto umieścić w dodatkowym załączniku do umowy. Do umowy powinniśmy dołożyć również dokładnie rozpisany harmonogram planowanych prac. W ten sposób kolejne kroki będą przejrzyste zarówno dla najemcy, jak i wynajmującego.

Pamiętajmy również, by w podpisywanej umowie był zawarty zapis o obowiązku poinformowania najemcy o prowadzonych pracach, a także o możliwości współdecydowania najemcy o ostatecznym kształcie projektu.

 

Nie zapominaj o przepisach prawa

Bez względu na to, czy wynajmujesz komuś przestrzeń biurową, czy też sam jesteś najemcą, miej świadomość, że nie każde rozwiązanie, które chcesz wprowadzić jest zgodne z przepisami prawa. Dlatego zanim zdecydujecie się na określone oświetlenie czy zamontowanie drzwi w konkretny sposób, sprawdź w prawie pracy oraz innych dokumentach, czy Twój pomysł jest zgodny z przepisami prawa. Możesz również skorzystać z porady prawnika. Aby zdobyć klienta wielu wynajmujących zgadza się przed podpisaniem umowy nawet na najbardziej ekstrawaganckie pomysły potencjalnego najemcy. Zarówno wynajmującemu, jak i najemcy radzimy kierować się zdrowym rozsądkiem. Postępowanie niezgodnie z regulacjami prawnymi zwykle prowadzi do przykrych konsekwencji, na przykład kar.

 

Weź pod uwagę prace dodatkowe

W umowie należy zawrzeć również informacje o pracach dodatkowych. Nie zapominajmy o tym, by umieścić tu zapis o tym, że mogą one wpłynąć na termin końcowy i przesunąć ostateczną datę oddania wynajmowanej przestrzeni do użytku.

 

Licz się z kosztami

Koszty fit-outu ponosi wynajmujący, chyba, że najemca chce dodatkowych ulepszeń, za które gotowy jest zapłacić. W obu przypadkach kosztorys należy zawrzeć w załączniku. W ten sposób zabezpieczymy się przed ewentualnymi niesnaskami związanymi z tym kto w końcowej fazie zapłaci za przemianę.

 

Mamy nadzieję, że dzięki tym podpowiedziom Twoje biuro stanie się jeszcze bardziej przyjazne dla pracowników, a Ty będziesz mógł spać spokojnie, bo wszystkie prace związane z fit-outem będą przeprowadzone zgodnie z prawem.

Komentarze 0

Wyprzedaże

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadasz się na ich użycie.
W Polityce Prywatności przeczytasz czym są ciasteczka oraz jak je wyłączyć
ok